DE NIEUWE BMW 1 SERIE.

Wendbaarder, ruimer interieur en typisch BMW.

Met de nieuwe BMW 1 Serie (brandstofverbruik gecombineerd: 3,8-7,1 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 100-162 g/km) breekt een nieuw tijdperk aan. De derde generatie van dit succesvolle premium compacte model is gebaseerd op het moderne BMW voorwielaandrijvingsplatform. Daarmee combineert de nieuwe BMW 1 Serie het kenmerkende rijplezier van BMW met een aanmerkelijk ruimer interieur. De nieuwe BMW 1 Serie is sportief, veilig en hoogwaardig afgewerkt, heeft een fris design, de nieuwste connectiviteit en is een echte BMW met een sterk eigen karakter.

De derde generatie van de BMW 1 Serie beleeft zijn wereldpremière op de allereerste editie van #NEXTGen – het nieuwe infotainment-platform van BMW Group – van 25 tot 27 juni 2019 bij BMW Welt in München. Meer informatie over de showroomintroductie en prijzen van de nieuwe BMW 1 Serie volgen eind juni 2019.

VANAF PRIJZEN.

BMW M135i xDrive
€ 60.766 BMW 116dA € 37.390
BMW 118i
€ 33.914 BMW 118d € 30.029
BMW 118iA
€ 34.929 BMW 118dA € 41.282
BMW 116d
€ 35.458 BMW 120dA xDrive € 47.659

ONGEKENDE RIJDYNAMIEK.

Met een geavanceerd onderstel, innovatieve technologie en integratie van alle voor de rijdynamiek belangrijke componenten en regelsystemen is de nieuwe BMW 1 Serie aanmerkelijk wendbaarder dan voorheen – zowel met de nieuwe voorwielaandrijving als met de intelligente vierwielaandrijving BMW xDrive. BMW heeft tijdens de vijfjarige ontwikkeling van het nieuwe model alle kennis benut die binnen BMW Group is vergaard met voorwielaandrijving in andere modellen. Daarmee heeft de nieuwe BMW 1 Serie een rijdynamiek die ongekend is bij voorwielaangedreven auto’s. De BMW 1 Serie is hiermee de nieuwe norm in het premium compacte segment. Dankzij moderne voertuigarchitectuur biedt de BMW 1 Serie – van de vorige generaties zijn inmiddels al meer dan 1,3 miljoen exemplaren geproduceerd – in zijn derde generatie duidelijk meer interieurruimte bij bijna gelijke buitenafmetingen. Van die extra ruimte profiteren met name de achterpassagiers, terwijl ook de bagageruimte is gegroeid. De nieuwe BMW 1 Serie is er louter als vijfdeurs. Hij is met een lengte van 4.319 mm precies 5 mm korter dan zijn voorganger. De breedte is met 34 mm toegenomen tot 1.799 mm en de hoogte met 13 mm tot 1.434 mm. De wielbasis bedraagt nu 2.670 mm – 20 mm minder dan de vorige generatie.

NIEUW GEZICHT, GROTERE GRILLE.

De nieuwe BMW 1 Serie heeft letterlijk een nieuw gezicht: de karakteristieke BMW nierengrille is groter en nadrukkelijker aanwezig en voor het eerst zijn ook in dit model beide helften ervan in het midden met elkaar verbonden.

Het sportieve topmodel, de BMW M135i xDrive (verbruik gecombineerd: 6,8-7,1 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 155-162 g/km) is voorzien van een markant, op de autosport geïnspireerd rooster met Mesh effect, in plaats van de klassieke verticale spijlen. De koplampen zijn schuin geplaatst en geven de nieuwe BMW 1 Serie een frisse, jeugdige uitstraling. De optioneel te bestellen full-LED-koplampen – desgewenst in een adaptieve uitvoering – ogen bijzonder modern.

ATLETISCHE UITSTRALING.

Van opzij gezien heeft de nieuwe BMW 1 Serie de kenmerkende BMW sharknose, geprononceerde grille, een duidelijke wigvorm, lage zijruiten en een C-stijl met de voor BMW typerende Hofmeister-knik. Spaarzame, heldere lijnen en verfijnde oppervlakken geven de nieuwe BMW 1 Serie een atletische uitstraling. De achterzijde oogt solide dankzij de brede taille en de schuine plaatsing van de achterste dakstijlen. De markante schouderpartij geeft de auto een stabiel aanzien. De brede, tweedelige achterlichten versterken de stabiele en solide uitstraling en ogen door hun ranke en ongekunstelde vormgeving zeer modern. De optioneel te bestellen full-LED-achterlichten vallen op door een boogvorm aan de zijkant van het vlakke deel. Het is een nieuwe interpretatie van de zogenoemde L-design. De opvallend vormgegeven eindpijpen van het uitlaatsysteem hebben een diameter van 90 mm (zelfs 100 mm en schuin naar onder afgesneden voor de BMW M135i xDrive) en maken het sportieve uiterlijk compleet. BMW biedt voor de nieuwe BMW 1 Serie keuze uit talrijke nieuwe lichtmetalen wielen, in maten vanaf 16 inch, en als optie voor het eerst ook wielen van zelfs 19 inch.

MEER INTERIEURRUIMTE.

In de nieuwe BMW 1 Serie hebben de inzittenden aanmerkelijk meer ruimte dan in zijn voorganger, vooral achterin. De instap is daardoor gemakkelijker en de knieruimte achterin is met 33 mm gegroeid. De hoofdruimte achterin is – indien het panorama-schuifdak aanwezig is – met 19 mm toegenomen. Daarnaast hebben de achterpassagiers 13 mm meer ruimte op ellebooghoogte, terwijl de inzittenden voorin maar liefst 42 mm meer elleboogruimte hebben.

De bagageruimte meet nu 380 liter, 20 liter meer dan voorheen. Met de achterbankleuning omgeklapt bedraagt de ruimte zelfs 1.200 liter. Bovendien is de minimale breedte van de bagageruimte toegenomen met 67 mm. En voor het eerst is de BMW 1 Serie ook te bestellen met elektrische bediening van de bagageklep.

DRIE UITRUSTINGSLIJNEN EN EEN TOPMODEL.

De nieuwe BMW 1 Serie is in drie uitrustingslijnen te bestellen, die zich zowel wat betreft uiterlijk als interieur van elkaar onderscheiden. In het Model Luxury Line ligt de nadruk vooral op verfijning en comfort, met carrosseriedelen in Aluminium satiniert en interieurbekleding in Leder ‘Dakota’. Het Model Sport Line is voorzien van accenten in Schwarz, raamlijsten in BMW Individual Hochglanz Shadowline en sportstoelen. Het Model M Sport is voorzien van accenten in Aluminium satiniert, een voorspoiler en een onderbumper met specifiek gevormde luchtinlaten en een BMW M achterbumperinzet in hoogglanzend Schwarz.

Het topmodel is de BMW M135i xDrive. Die is voorzien van onder meer het rooster met Mesh effect in de BMW nierengrille, afgeschuinde eindstukken van het uitlaatsysteem in de kleur Cerium Grey en de BMW M achterspoiler in de kleur van de carrosserie.