ELEKTRISCH RIJDEN MET MINI.

De elektrificatie van de aandrijflijn is de mobiliteit voor de toekomst. Wil jij een MINI rijden, maar wel elektrisch? Dat kan!

MINI ELECTRIC

DE MEEST GEAVANCEERDE MINI.

Je rijdt al een nieuwe MINI Electric vanaf € 34.990,-.

De batterij van de MINI Electric elektrische wordt opgeladen aan een externe stroomvoorziening en door middel van regeneratief remmen.
Er is geen benzine of diesel nodig en ze produceren zelfs geen emissie. Jouw auto is dus volledig elektrisch.
Is de MINI Electric iets voor jou? Neem contact met ons op of laat je gegevens achter via het contactformulier en wij nemen zo snel mogelijk vrijblijvend contact met jou op.

Lees meer

MINI COUNTRYMAN HYBRIDE

De MINI Countryman Cooper SE ALL4

Je rijdt een nieuwe MINI Countryman Hybride vanaf € 41.640,-.

Hij levert een vermogen van 162 kW (220 pk). De nieuwste generatie accutechnologie maakt het mogelijk om volledig elektrisch en emissievrij te rijden. In de meest gunstige situatie rijd je in de stad elektrisch en combineer je de brandstofmotor en elektromotor voor langere afstanden. De auto is gemakkelijk op te laden op het werk of thuis aan een stopcontact of bij een openbaar laadstation.

Lees meer

Subsidie Voordeel

Bij aankoop van een nieuwe MINI Electric heb je een subsidie voordeel van wel € 3.350,-. Ook bij MINI Next heb je een subsidie voordeel! Deze bedraagt € 2.000,-. Ga je toch liever voor MINI Private lease? hier heb je een maandelijks voordeel van € 70 per maand.

Wil jij nog meer weten over de subsidie voordeel op elektrische auto's? Klik hier.

Ontdek hier onze voorraad gebruikte en nieuwe MINI Electric.

Nieuwsgierig geworden? Lees vooral verder!


DE AANDRIJFLIJN.

De hoogvoltage lithium-ion accu (1) heeft een T-vorm en is in de lengte van de auto geplaatst. Het zwaartepunt ligt veel lager dan bij een MINI met benzinemotor, wat zorgt voor een betere stabiliteit en een nog dynamischere handling. De elektromotor (2) is voorin geplaatst en drijft direct de voorwielen aan. De elektromotor levert wel 184 Pk op. De transmissie en andere geïntegreerde elektronische systemen (3) zijn ook onder de motorkap van de nieuwe MINI Electric te vinden. De laadaansluiting van de MINI Electric (4) zit in het rechter achter scherm.  Bij de MINI Countryman PHEV zit de laadaansluiting in de linker side scuttle.

HET ULTIEME GO-KART GEVOEL.

Dynamisch en toch soepel. Het compacte aandrijfsysteem van de volledig elektrische MINI zorgt voor extreem weinig vibraties en laat de auto vrijwel geruisloos rijden. Snel en direct. De volledig elektrische MINI levert direct het volledige koppel voor een spannende dynamiek, acceleratie zonder vertragingen, zonder schakelonderbrekingen en met een zeer responsieve rijkarakteristiek. Rijden met één pedaal. Voor het rijden is grotendeels maar één pedaal nodig. Accelereren gaat gewoon met het stroompedaal. Met het loslaten van het pedaal laadt de accu weer op dankzij de vrijkomende remenergie en uiteindelijk komt de MINI tot stilstand.

KOSTEN BESPAREN.

Minder is meer met de MINI Electric. Het gaat erom de dingen simpel te houden. Er zijn minder onderdelen die onderhoud nodig hebben dan bij een auto met benzinemotor. Het in topconditie houden van de auto kost dan ook veel minder.

PHEV, HET BESTE VAN TWEE WERELDEN.

Plug-in Hybride Electric Vehicles (PHEV) combineren een conventionele verbrandingsmotor met een moderne elektromotor. Doormiddel van de nieuwste generatie accutechnologie is het mogelijk om volledig elektrisch en emissievrij te rijden. In de meest gunstige situatie rijd je in de stad elektrisch en combineer je de brandstofmotor met de elektromotor voor langere afstanden.

DE AANDRIJFLIJN.

De TwinPower Turbo motor onder de motorkap (1) drijft de voorwielen aan. De brandstoftank is achterin geplaatst (2).In volledig elektrische modus heeft de MINI achterwielaandrijving – waarbij de elektromotor (3) achterin is geplaatst en de achterwielen aandrijft. De accu en de elektronica zijn onder de achterbank gepositioneerd (4).

Meer weten?

HET RIJDEN.

De MINI Countryman Plug-in Hybride heeft een spontane vermogensafgifte. De auto rijdt van 0-100 km/h in 7,3 seconden. De auto beschikt over Recuperatie of reneratie van remenergie, bij het remmen of uitrollen wordt de accu weer opgeladen. De energie wordt vervolgens opgeslagen in de accu. Door de luxe All4 vierwielaandrijving wordt de tractie en stabiliteit geoptimaliseerd bij slecht weer en slecht wegdek. Hierdoor kan je als bestuurder snel en nauwkeurig reageren op de veranderende situaties van het wegdek.

Heb je nog vragen? Kijk vooral even naar de veelgestelde vragen.